Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program pro výuku cizích jazyků pro mobilní zařízení
Janča, David ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem výukové aplikace cizích jazyků pro mobilní zařízení, která vyučuje fráze a slova pomocí účinného adaptivního algoritmu. Výukový algoritmus se přizpůsobuje uživateli využitím informací z průběhu učení za účelem maximalizace efektivity výuky. V práci jsou představeny výukové algoritmy a programování v XCode pro iOS. Tvorba výukové aplikace je složena z mnoha disciplín, a proto se práce zabývá i tématy jako teorie výuky, výběr cílové mobilní platformy, přehled populárních výukových aplikací a uživatelské testování.
Professional survey forecasts and expectations in DSGE models
Rychalovska, Y. ; Slobodyan, Sergey ; Wouters, R.
In this paper, we demonstrate the usefulness of survey data for macroeconomic analysis and propose a strategy to integrate and efficiently utilize information from surveys in the DSGE setup. We extend the set of observable variables to include the data on consumption, investment, output, and inflation expectations, as measured by the Survey of Professional Forecasters (SPF). By doing so, we aim to discipline the dynamics of model-based expectations and evaluate alternative belief models. Our approach to exploit the timely information from surveys is based on re-specification of structural shocks into persistent and transitory components. Due to the SPF, we are able to improve identification of fundamental shocks and predictive power of the model by separating the sources of low and high frequency volatility. Furthermore, we show that models with an imperfectly-rational expectation formation mechanism based on Adaptive Learning (AL) can reduce important limitations implied by the Rational Expectation (RE) hypothesis. More specifically, our models based on belief updating can better capture macroeconomic trend shifts and, as a result, achieve superior long-term predictions. In addition, the AL mechanism can produce realistic time variation in the transmission of shocks and perceived macro-economic volatility, which allows the model to better explain the investment dynamics. Finally, AL models, which relax the RE constraint of internal consistency between the agents’ and model forecasts, can reproduce the main features of agents’ predictions in line with SPF evidence and, at the same time, can generate improved model forecasts, thus diminishing possible inefficiencies present in surveys.
Využití aplikace Mapovedovednosti.cz ve výuce zeměpisu
Králíčková, Anna-Marie ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Měkota, Tomáš (oponent)
V rámci geografického vzdělávání je potřeba rozvíjet mapové dovednosti. Zároveň je vhodné do výuky zařazovat také moderní technologie. V návaznosti na to vznikla online aplikace Mapovedovednosti.cz. Stejně jako u jiných didaktických prostředků je i v případě této vzdělávací aplikace vhodné zjišťovat, jak uživatelé tento prostředek využívají. S tímto záměrem byla zpracována tato bakalářská práce. Hlavním cílem výzkumu bylo zjištění způsobu využití aplikace Mapovedovednosti.cz ve školní praxi tzn. při plánování, realizaci a hodnocení výuky. K zisku dat bylo využito dotazníkové šetření. Respondenty dotazníku byli registrovaní uživatelé aplikace s učitelským účtem, na který byla navázána alespoň jedna třída s aktivními žáky. Tedy s žáky, kteří v aplikaci již vyplnili alespoň jednu úlohu. Takto bylo vybráno a osloveno celkem 90 respondentů, z nichž 23 dotazník vyplnilo. Z odpovědí učitelů vyplynulo, že aplikace je zpravidla využívána přímo v hodinách zeměpisu k samostatné práci. Četnost využívání je však omezena technickou vybaveností škol. Při rozvoji mapových dovedností aplikace slouží buď jako doplněk k jiným materiálům, nebo je hlavním nástrojem jejich rozvoje. Rozvoj dovedností je zaznamenáván ve výsledcích žáků a z nasbíraných dat bylo možné usoudit, že s výsledky žáků učitelé dále pracují.
Program pro výuku cizích jazyků pro mobilní zařízení
Janča, David ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem výukové aplikace cizích jazyků pro mobilní zařízení, která vyučuje fráze a slova pomocí účinného adaptivního algoritmu. Výukový algoritmus se přizpůsobuje uživateli využitím informací z průběhu učení za účelem maximalizace efektivity výuky. V práci jsou představeny výukové algoritmy a programování v XCode pro iOS. Tvorba výukové aplikace je složena z mnoha disciplín, a proto se práce zabývá i tématy jako teorie výuky, výběr cílové mobilní platformy, přehled populárních výukových aplikací a uživatelské testování.
New Keynesian model dynamics under heterogeneous expectations and adaptive learning
Fukač, Martin
Tato studie analyzuje hospodářskou dynamiku v základním neokeynesiánském modelu upraveném pro nedokonalé heterogenní znalosti a adaptivní učení. Politika reprezentovaná vpředhledícím Taylorovým pravidlem se řídí interními prognózami centrální banky, zatímco hlavní hospodářskou dynamiku ovlivňují očekávání soukromých subjektů. Zkoumá implikace rozdílů mezi nimi.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Postačující podmínky a nutné podmínky pro .delta.-stabilitu
Bogomolova, Anna ; Kolyuzhnov, Dmitri
Uvádíme postačující a nutné podmínky pro stabilitu ekonomiky pro strukturně heterogenní smíšeně rekurzivní učení na základě nejmenších čtverců/stochastického gradientu s agenty, kteří můžou mít různé stupně setrvačnosti.
Optimální pravidla monetární politiky: problém stability za heterogenního učení
Bogomolova, Anna ; Kolyuzhnov, Dmitri
V této práci rozšiřujeme analýzu optimálních pravidel monetární politiky v podmínkách stability hospodářství, kterou započali Evans a Honkapohja (2003), na případ heterogenního učení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.